E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Er kan steeds meer waarde worden toegevoegd aan de customer journey, waardoor de klantervaring wordt geoptimaliseerd. En dat is wat de klant verwacht. Een optimale klantervaring garandeert een hoge ROI voor jullie e-mailcampagnes.
Deze rekentool maakt deel uit van de whitepaper “Hoe meet je de ROI van de automatisering van marketingcampagnes”.
Het is ingewikkeld om de volledige waarde, ROI, van een managementsysteem voor marketingcampagnes en het financiële rendement dat het oplevert te berekenen. Gebruiksvoorbeelden en bronnen van waarde variëren van bedrijf tot bedrijf. En sommige financiële voordelen zijn subjectief en moeilijk te berekenen.
Met dat in gedachten is de financiële reden voor digitale campagnes goed ingeburgerd. De meeste bedrijven zijn van mening dat digitale campagnes waarde opleveren op drie hoofdgebieden:
U kunt deze calculator gebruiken om de ROI te berekenen van uw automatisering of uw andere inspanningen om de communicatie te verbeteren door de onderstaande buttons te kiezen.
Wil je precies weten hoe de rekenmachine werkt, neem dan contact met ons op.
Bart van Dijk