Tunap email marketing

Een relevante en gepersonaliseerde B2B-nieuwsbrief

  • Klant:
  • Hopper Digital S.L. / Tunap
  • Datum: Juni, 2018
  • Strategie, Design, Creatie

Briefing:

Mediascope ontwikkelde voor Tunap een strategie om normale gebruiksvoorwerpen, zoals bouten, moeren en olie, extra waarde te geven door aan te geven waarvoor het gebruikt zou kunnen worden. Mediascope heeft voor elke klant interessante en relevante content ontwikkeld. We gaan speciale acties en campagnes ontwikkelen die passen bij bijvoorbeeld streaming content of productvideo’s. De B2B-nieuwsbrief werd altijd verstuurd vanuit de accountmanager. Het openingspercentage van de nieuwsbrief verdubbelde in 1 jaar. De relatie tussen de accountmanager en de klant verbeterde aanzienlijk, waardoor de conversie fors toenam.

Een B2B-nieuwsbrief die dromen creëert

Tunap wilde een betere relatie met hun klant en dat wilden ze bereiken via een nieuw loyaliteitsprogramma.

Mediascope ontwikkelde voor Tunap een strategie om normale gebruiksvoorwerpen, zoals bouten, moeren en olie, extra waarde te geven door aan te geven waarvoor het gebruikt zou kunnen worden.

Hierdoor kreeg de klant ineens een heel andere perceptie van het product.

Samen met Hopper Digital S.L. ontwikkelde inhoud die interessant was voor de lezer. Hiervoor zijn speciale acties en campagnes ontwikkeld die passen bij bijvoorbeeld streaming content of productvideo’s.

De klant en zijn accountmanager

Omdat elke Tunap-klant een eigen accountmanager heeft, werd de B2B-nieuwsbrief altijd vanuit de accountmanager verstuurd. Ook de accountmanager was een vast onderdeel van de nieuwsbrief.

Het resultaat was een volledig gesegmenteerde klantendatabase. Het openingspercentage van de nieuwsbrief verdubbelde in 1 jaar. De relatie tussen de accountmanager en de klant is aanzienlijk verbeterd, waardoor de conversie aanzienlijk is toegenomen.