Een relevante B2B nieuwsbrief, het creëren van dromen en gepersonaliseerd middels de tussenpersoon

  • Project: Een relevante B2B nieuwsbrief 100% dynamisch
  • Klant: Hopper Digital S.L. / Tunap
  • Datum: Juli 2018
  • Wat we deden: Strategie, Design, Creatie

Mediascope ontwikkelde een strategie voor Tunap om normale gebruiksvoorwerpen zoals schroeven, bouten en olie een extra toegevoegde waarde te geven door aan te geven waarvoor het kan worden gebruikt. Mediascope ontwikkelde interessante en relevante content voor elke klant. We ontwikkelen speciale promoties en campagnes die compatibel zijn met bijvoorbeeld streaming content of productvideo’s. De B2B nieuwsbrief werd altijd verstuurd vanuit de accountmanager. De openingsgraad van de nieuwsbrief verdubbelde met 1 jaar. De account manager-klant relatie aanzienlijk verbeterd, zodat ook de conversie aanzienlijk toegenomen.

Een B2B nieuwslbrief die dromen creërt

Tunap wilde een betere relatie met haar cliënt en wilde dat bereiken door middel van een nieuw loyaliteitsprogramma.

Mediascope ontwikkelde een strategie voor Tunap om normale gebruiksvoorwerpen zoals schroeven, bouten en olie een extra toegevoegde waarde te geven door aan te geven waarvoor het kan worden gebruikt.

Dit gaf de klant plotseling een heel andere perceptie van het product.

Samen met Hopper Digital S.L. ontwikkelde inhoud die interessant was voor de lezer. Hiervoor zijn speciale acties en campagnes ontwikkeld die passen bij bijvoorbeeld streaming content of productvideo’s.

De klant en zijn accountmanager

Omdat elke Tunap-klant een eigen accountmanager heeft, wordt het B2B-bulletin altijd verzonden vanuit de accountmanager. De accountmanager was ook een vast onderdeel van de nieuwsbrief.

Het resultaat was een volledig gesegmenteerde klantendatabase. De openingsgraad van de nieuwsbrief verdubbelde met 1 jaar. De relatie tussen de accountmanager en de klant verbeterde aanzienlijk, waardoor de conversie is toegenomen.