Het heft in eigen hand, het verschil tussen CRM, CMR en VRM?

Het heft in eigen hand, het verschil tussen CRM, CMR en VRM? Er zijn verschillende manieren om meer informatie te krijgen van je klant. De afgelopen 20 jaar heeft ieder bedrijf informatie van de klant verzameld en deze gekoppeld tot een ‘gebruikersprofiel’. Een profiel waarmee bedrijven klanten

De toekomst van het adverteren is afhankelijk van datagegevens

De toekomst van het adverteren is afhankelijk van datagegevens Het woord Identiteit komt van het Latijnse woord ‘identicus‘ en ‘ficare’, ‘identiek maken’. Het concept van iets identiek maken is ongelofelijk belangrijk in adverteren. Hoe kunnen we gepersonaliseerde en aanvullende content aanbieden als we niet eens weten met

10 e-mail automatisering tips om business te boosten

10 tips om de business te boosten met e-mail automatisering Laatst vroeg iemand mij om een aantal voorbeelden te sturen van mailings die geautomatiseerd kunnen worden. In principe is deze lijst onuitputtelijk. Elke e-mail kan worden geautomatiseerd. E-mail automatisering biedt je minimale kosten en maximale service. Elke Customer

Privacy en e-mailmarketing

Privacy en e-mailmarketing Met het in werking treden van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in 2018 voldoet Nederland aan de eis van de EG privacy richtlijn om de nationale wetgeving in overeenstemming met deze richtlijn te brengen. Om persoonsgegevens te verwerken zijn er wettelijke voorschriften. De verzameling

Privacy Impact Analyse

De Privacy Impact Analyse biedt u als gemeente of bedrijf de mogelijkheid om in 4 weken helder inzicht te krijgen in hoeverre uw communicatiestromen naar derden voldoen aan de eisen zoals die gesteld worden. Mediascope heeft een brochure ontwikkeld voor de gemeenten en de overheid en voor financiële instellingen, verzekeraars en zorginstellingen.

Privacy by Design als onderdeel van de AVG

Privacy by Design als onderdeel van de AVG Alle Nederlandse bedrijven en overheidsinstellingen zijn verplicht gesteld, per 25 Mei 2018, om volledig te voldoen aan de eisen van de wet- en regelgeving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG Privacywet). Mediascope heeft een stappenplan ontwikkeld speciaal voor het

E-mailmarketing op basis van webanalyse

E-mailmarketing op basis van webanalyse Verhoog je conversie door emailmarketing op basis van gebruikersgedrag op de website. Tegenwoordig zijn er veel analysetools op de markt om het surfgedrag van de gebruiker te meten. Maar wat kan je meer met deze informatie? Hieronder vind je 5 tactieken om de conversie

The Closed Loop

The Closed Loop The Closed Loop is een gesloten circle van bedrijfs- en klantgegevens. Enerzijds, het bedrijf heeft een product en biedt dit aan. Anderzijds, de klant wil alleen hetgeen hij/zij al geselecteerd heeft. Door het (h)erkennen van de wens van de klant, kan een aansluitende propositie

Wat is Privacy by Design

Privacy by Design Privacy by Design is een methode die uitgaat van het principe dat er in een vroeg stadium nagedacht wordt over het goede gebruik van persoonsgegevens binnen een organisatie, de noodzaak van het gebruik van deze gegevens en de bescherming ervan. Door al bij het

Mediascope slaat haar vleugels uit

Mediascope gaat haar vleugels uitslaan. Vanaf dit jaar staat Mediascope ook geregistreerd is Spanje. Barcelona om precies te zijn. Mediascope wordt distributeur van een Nederlands e-mailplatform. In de aanloop naar de oprichting heeft Mediascope samen met het NBSO onderzoek gedaan naar de Spaanse markt. De resultaten waren