Wanneer pagina’s op een website niet uniek en relevant zijn, zullen zoekmachines deze waarschijnlijk niet opnemen. Uw website wordt dan niet gevonden. Het is van essentieel belang dat alle teksten op uw website voorzien zijn van unieke en relevante content.
Daarnaast zijn relevante teksten erg belangrijk voor de bezoekers van uw website. De tekst moet zo geschreven worden dat de zoeker direct het gevoel krijgt dat hij op de juiste pagina is beland.
Enkele andere richtlijnen bij het schrijven van teksten zijn:
- Maak de teksten niet langer dan 300 woorden / 6 zinnen (en niet kleiner dan 150 woorden)
- Zorg dat de desbetreffende zoekterm meerdere malen in de alinea(’s) voorkomt;
- Zorg dat de tekst ook een meervoudsvorm van de zoekterm(en) bevat;
- De tekst kan het beste uit een commercieel oogpunt worden geschreven; Oftewel de klant aanzetten tot de gewenste handeling: een contactformulier invullen, een product bestellen, een offerte aanvragen etc;
- Begin met de belangrijkste ‘verkooppunten’, waarom is uw bedrijf / product het beste? Wat zijn de onderscheidende onderdelen van het bedrijf?
Bart van Dijk