“Adverteren is uit… Onderzoek heeft aangetoond dat nog maar 14% van de bevolking in reclame gelooft. Het wordt dan ook steeds lastiger om je als organisatie te onderscheiden. Maar hoe kan je als bedrijf je doelgroep bereiken en overtuigen? Er zijn hier verschillende manieren voor. Het belangrijkste is het creëren van een band” Dit vertelde Richard van Hooijdonck tijdens zijn presentatie voor de DDMA. Alleen op wat voor manier? Dat is de nog de vraag voor veel organisaties. Volgens Richard doe je dit vooral door de inzet van social media.
Maar stel je eens voor, je hebt een jaar lang social media ingezet en je hebt verschillende systemen en applicaties gebruikt. Hierdoor heb je verstrooid op verschillende locaties informatie zitten van je klanten of potentiële kopers. Wat kan je vervolgens met deze informatie? Wat doe ik met 5000 likes op mijn Facebook pagina? Ik heb 20.000 e-mailadressen in mijn opt-in bestand, mag ik deze personen toevoegen als likes aan mijn Facebook?
Deze vragen kan je stellen bij ht CBP. Het CBP zal u dan vriendelijk melden dat zij slechts aan handhaving doen. Advies kan niet worden geleverd. Waar kan je dan wel informatie krijgen over de privacy gevoeligheden van uw nieuwe campagne? Het 10stappen.nl platform helpt met uw Privacy vragen. U stelt de vraag, wij proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden. Dit doen we via verschillende cases. In de cases worden de verschillende vragen uitgewerkt tot een commercieel en juridisch correct verhaal.
Making the internet profitable | Email Marketing | Digital Interaction | Social | Media | Sailing and Sailing Regatta's
Bart van Dijk