Hoe kan je de ROI van marketing campagnes meten?

Naarmate marketingorganisaties technologischer worden, worden geautomatiseerde beheersystemen voor marketingcampagnes een essentieel onderdeel van de technische infrastructuur. Hoe kan je de ROI van marketing campagnes meten? Om merkinteracties met impact te creëren in een sterk gefragmenteerd medialandschap, moeten marketeers vertrouwen op een uitgebreid netwerk van medewerkers en technologieplatforms. Automatiseringsplatforms zijn niet alleen de centrale opslagplaats voor alle verschillende inhouds- en contactprofielen, ze verbinden nu mensen en processen met elkaar.

Het is ingewikkeld om de volledige waarde, ROI, van een beheersysteem voor marketingcampagnes en de financiële prestaties ervan te berekenen. Gebruiksvoorbeelden en bronnen van waarde variëren van bedrijf tot bedrijf. En sommige financiële voordelen zijn subjectief en moeilijk te berekenen.

Met dat in gedachten is de financiële reden voor digitale campagnes goed ingeburgerd. De meeste bedrijven zijn van mening dat digitale campagnes waarde bieden op drie hoofdgebieden:

  • Bespaar geld
    Een van de gemakkelijkste bronnen van waarde om te kwantificeren zijn kostenbesparingen. Digitale campagnes stimuleren de efficiëntie van marketingactiviteiten door de distributie van marketingcampagnes te vergemakkelijken. Teams besteden minder tijd aan handmatige activiteiten en het opnieuw maken van dingen die ze niet kunnen vinden.
  • Merkwaarde versterken
    Digitale campagnes verbeteren gewoon merken: het verhoogt de kwaliteit van creatief werk, maakt het gemakkelijker om de juiste inhoud te creëren en te vinden om impactvolle merkervaringen te creëren.
  • Verbeter de conversie door het maximaliseren van services
    Als je zakelijke beslissingen wilt nemen die zowel de organisatie als je doelgroep ten goede komen, moet je gedetailleerder zijn met de analyse. Hiermee kunnen specifieke zwakke punten, gedragingen en interesses van uw doelgroep beter worden geïdentificeerd. Met deze informatie kan je nauwkeurigere klantprofielen en doelgroepsegmenten maken.

Dit genereert per definitie meer inkomsten via bestaande klanten. Ook zal de bestaande klant je meer waarderen en vertrouwen en daarom meer producten bij je kopen.

Hier vindt je een tool om de ROI te berekenen op de communicatiemiddelen, helemaal gratis.

Als u meer wilt weten over het meten van ROI door automatisering van marketingcampagnes, voert u uw gegevens in. We sturen je meteen het gratis e-book.

Aanvragen ‘Meten van de ROI van marketing campagnes’

    Informatie uit het privacybeleid .

     

    Gerelateerd