Naarmate marketingorganisaties technologischer worden, worden geautomatiseerde beheersystemen voor marketingcampagnes een essentieel onderdeel van de technische infrastructuur. Hoe kan je de ROI van marketing campagnes meten? Om merkinteracties met impact te creëren in een sterk gefragmenteerd medialandschap, moeten marketeers vertrouwen op een uitgebreid netwerk van medewerkers en technologieplatforms. Automatiseringsplatforms zijn niet alleen de centrale opslagplaats voor alle verschillende inhouds- en contactprofielen, ze verbinden nu mensen en processen met elkaar.
Het is ingewikkeld om de volledige waarde, ROI, van een beheersysteem voor marketingcampagnes en de financiële prestaties ervan te berekenen. Gebruiksvoorbeelden en bronnen van waarde variëren van bedrijf tot bedrijf. En sommige financiële voordelen zijn subjectief en moeilijk te berekenen.
Met dat in gedachten is de financiële reden voor digitale campagnes goed ingeburgerd. De meeste bedrijven zijn van mening dat digitale campagnes waarde bieden op drie hoofdgebieden:
Dit genereert per definitie meer inkomsten via bestaande klanten. Ook zal de bestaande klant je meer waarderen en vertrouwen en daarom meer producten bij je kopen.
Hier vindt je een tool om de ROI te berekenen op de communicatiemiddelen, helemaal gratis.
Als u meer wilt weten over het meten van ROI door automatisering van marketingcampagnes, voert u uw gegevens in. We sturen je meteen het gratis e-book.
Informatie uit het privacybeleid .
Bart van Dijk